Dinimize göre eşler arasında avret yoktur. Eşler birlikte banyo yapabilirler. Nitekim Hz. Âişe Validemizin Peygamberimizle (sav)) beraber yıkandığını nakleden hadis-i şerif Buhârî’de geçmektedir. Fakat buradan eşlerin beraber yıkanmalarının câiz olduğu anlaşılsa da büsbütün örtüden sıyrılmış oldukları anlaşılmamalıdır. zira Peygamber Efendimiz (sav), pek çok hadis-i şerifte çıplaklığa karşı ümmetini ikaz etmiştir. Buradan hareketle diyebiliriz ki insanın hanımıyla yıkanırken örtüsüz bulunması haram değildir. Ancak guslün âdâbına riayet edilmemiş olur çünkü hem insanın insanlık özelliğine, hem de Allah’a, meleklere ve eşine karşı utanma duygusuna terstir. Hiç kimse olmasa bile Allah, utanılmaya en layıktır.
Behz b. Hakîm (ra) anlatıyor: “Bir gün Hz. Peygamber’e (sav) dedim ki: “Ey Allah’ın Resûlü! Hangi avretimizi açıp, hangi avretimizi örtelim?” “Hanımın dışında herkese karşı avretini koru!” cevabını verdi. Ben tekrar: “Ey Allah’ın Resûlü, erkeklerin yanında olduğumda nasıl olmalı?” dedim, “Gücün yeterse avretini kimseye gösterme!” dedi. “Kişi tek başına olursa?” dedim. “Kendisine karşı hayâ edilmeye Allah daha lâyıktır” dedi.”
Yine Efendimiz (sav) bir hadislerinde Allah’ın hayâ sahibi olduğunu ve hayâ sahibi olup örtünenleri seveceğini ifade ettikten sonra bizlere yıkanma esnasında da örtünmemizi tavsiye buyurmuşlardır. Bunun sebebi de yine hadislerde zikredilmiş ve Allaha karşı saygılı olma, rahmet melekleriyle olan münasebeti koparmama gibi mülahazalara bağlanmıştır. Dolayısıyla yıkanma esnasında galiz avretleri bir peştemalle örtmek, adaba uygun bir yıkanma şeklidir. (Kadın Aile İlmihali)
İslam dininde göre banyo adabı
Oruçlu iken banyo yapmak orucu bozar mı?